Å regnet det bara öser ner.....



Foto: Privat

Idag är det verkligen spö i backen vill jag lova. Det både blåser rejält och regnar lika mycket. Nu känns det verkligen som om hösten kommit. Jag hoppas jag känner fel :)

Har varit på vindan ett par timmar för att se hur alla vinterkläder och skor passar på barnen i år.  Tyvärr är det som oftast att alla bhöver det mesta trots att de är tre stycken som borde kunna ärva av varandra, men de nöter nästan sönder sina kläder på en säsong så det är bara ut och shoppa.

Eftermiddagen ska vi bl.a. tillbringa på folktandvården. Alla tre grabbarna har tid samtidigt. Mycket skönt att kunna styra ihop det så att man slipper åka flera gånger.



Foto: Privat

Då jag var ute och fotade regnet så passade jag på att ta en titt på årets skörd av äpplen som blir ovanligt liten för oss. Små, få och skorviga.......

Hur går det för er andra som har äppelträd?
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Som en liten tröst kan jag väl säga att alla som har äppelträd verkar få väldigt lite frukt i år.



Kanske det kan bero på att det varit så lite indekter/bin i år.



Ja, men allting kunde varit mycke värre - tänk bara på Georgien....



Kram mamma

2008-08-18 @ 12:45:27
Postat av: Lissan

Har också kollat upp vinterkläderna, fick fara och köpa nya overaller till tvillingarna. Var på Åhlens, riktigt fina faktiskt, känns bra att för en gångs skull vara ute i tid. ha de!

2008-08-18 @ 13:08:40
URL: http://www.mammafarg.se
Postat av: Eva

fick en lista från dagis, där de skrivit upp vilka kläder de tycker barnen ska ha. Så nu måste jag nog på stan och köpa lite.

Vi har massor med äpplen, men inte alls så stora som förra året och många av dem är fula.

Usch vilket trist väder, ville ju ha bra väder nu när jag är hemma

2008-08-18 @ 14:07:37
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/
Postat av: Eva

jo tack det verkar gå bara bra. Hon leker med de andra barnen och bryr sig inte om mig. I morgon ska jag lämna henne direkt på morgonen vid dörren och sedan hämta henne efter lunch.

2008-08-18 @ 15:35:45
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/
Postat av: Linn

Inte ett enda äpple hos oss, men iof är våra äppelträd så pass nya att dom borde nog inte ge så mycket till skörd...

Men mycket vildhallon, blev syltkokarkväll idag :)

2008-08-18 @ 22:47:13
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: K

Inte ett enda äpple här heller, brukar annars få massor, goda till äppelpaj, kaka eller mos.

men i år kammar vi noll=((

Kram!

2008-08-19 @ 10:01:00
URL: http://husetpabacken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0