Vilken dag!

Bättre tisdagar har jag haft kan jag lova. Förmiddagen flöt som vanligt, men efter lunch började saker och ting hända. Då jag kom hem från jobbet möttes jag av ett kaos hemma. Två av pojkarna är ju fortfarande lediga från skolan och sköter sig därmed själva under dagarna då vi jobbar. Och jag kan lova att köket har settt bättre ut. Oboypölar på bordet blandat med spagetti och köttfärssås i små fläckar, mjölk framme, köttfärssås framme, disk fulla diskhon trots att diskmaskinen var tom och barnen mycket väl vet var den står och hur den öppnas. Hallen var full av utspridda skor och tröjor. En sitter vid datorn och diggar musik, en kommer samtidigt in och säger att ...-vi får inte upp aborren som vi stoppat ner i dammen och endel kantstenar har trillat ner i vattnet. Puh, trots att vi sagt minst hundra gånger att vi inte ska ha varken levande eller döda aborrar i dammen så var mellankillen och hans kompis ändå sugna på att förgylla dammen med en död fisk. Det luriga är att döfisken fortfarande inte är hittad. Tror att den ligger och ruttnar på botten.

Samtidigt som jag letar sten och fisk blir grannens hönor attakerade av en hund som smitit från sin ägare. Ett välda liv uppstår, men tack och lov går hönorna levande ur den jakten.

En halvtimme senare kommer min man hem och ska in i garaget för att hämta en sak och upptäcker då att garagedörren gått i baklås. Den är olåst, men går omöjligt att få upp. Vet inte hur man tar sig in i ett garage med en hyfsat ny Crawforddörr som omöjligt går att öppna????? Tips?

Kvällen fortsätter ganska lungt i ett par timmar, men nu för en liten stund sedan hoppas jag att jag satte punkt på denna dag då min Bodumkaffekanna tippade och gick i bitar. Tror jag ska göra som en vän skrev på Facebook........ta  tio djupa andetag och le och sätta mej ner i sofffan och bara titta rakt fram på TV:N för då kan det väl ändå inte hända så mycket mer tokigt.



Hoppas ni andra haft en lite bättre dag!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hahaha så himla roligt. Nu har du förgyllt min dag. Skrattade så jag tjöt :) :) Skulle det ha hänt här hemma vet jag inte vad jag hade tagit mig till. Kanske stängt dörren och åkt igen....Lycka till i fortsättningen med barn och hem :) Hälsa alla! Kram

2009-08-18 @ 21:43:40
Postat av: Annalena

Oj, oj...inte är det lätt att vara ensam hemma och klara allt! Jag tror att vi mammor har lite att lära av våra barn i konsten att slappna av! Jag vet hur det är ibland då man kommer hem och har 6-7 grabbar hemma som har fikat, haft vattenkrig med vattenslangen och sprungit i det nyklippta gräset. Då kan man hålla sig för skratt...Men jag hoppas att resten av veckan blir lugnare och att fiskarna får simma i havet istället! Ha det fantastiskt! Kram

2009-08-19 @ 10:23:13
Postat av: Anneli

Jag hoppas att inte resten av veckan bestod av liknande dagar. I våran damm har det varit döda grodor som ligger och flyter med buken upp inte så roligt. Varje år så kommer en stor skara med grodor till våran damm och en del är väll gamla så de slutar sina dagar där.

Ha nu en lugn ock skön helg.

2009-08-22 @ 09:20:31
URL: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0