Byske.......

Idag har solen lyst tack och lov. Kände att nu är det hög tid om man inte ska vara likblek innan september. Vi är ju så lyckligt lottade att min syster och hennes sambo har en stuga (sambons föräldrars) vid havsbadet i Byske. Det mest fantastiska med detta är att det är otroligt generösa människor som rår om denna lilla pärla så man känner sig välkommen när helst man vill komma och det ville vi i dag. Gillar det verkligen, antingen badar man i havet eller så kan man ju vara inne bland rutchkanorna eller bara sitta ute på altanen och sola. Under tiden barnen var i vattnet tog jag och min syster en tur till en mysig butik mitt i Byske, Hemmafröjd. Fina inredningsprylar, tyg, barnkläder och en liten leksaksavdelning är vad man möts av där inne. Köpte en liten vit ampel och en konstgjord växt för att ha i fönstret på lilltoan nere. Innan hemfärd tog vi en titt i karamellfabriken. Mmmmm så mycket gott. Köpte en påse citron, apelsin och lakritskarameller. Sommarfräscha, men ack så farliga för hullet.
Lille Wille fick förmånen att stanna kvar med kusin Vitamin över natten så lyser solen lika fint i morgon blir det nog troligen en tur till samma altan. Tack för i dag kära syster med familj!





Kommentarer
Postat av: Anneli

Ja nu får vi hoppas på att solen ska komma igen och torka upp allt det blöta.

Ha det bra.

2009-07-28 @ 11:01:03
URL: http://backebo.blogg.se/
Postat av: Anna B

Det är alltid trevligt i Byske, visst vet du det? ;)

Kram Anna

2009-08-01 @ 16:22:57
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0