I´m back.......

Känner nu äntligen att bloggarsugen kommit tillbaka. Kanske för att livet lugnat ner sig en aning och för att jag längtar efter er mina bolggarvänner. Vad har då hänt sedan sist........
Familjefestival, magsjuka, jobb, husvagnssemester  i Ö-vik (vårt lilla paradis), födelsedagar, dop och mycket mera.

På renoverings och inredningsfronten händer inte mycket mer än att småprojekt snurrar i huvudet, men kommer inte längre i dagsläget. Insidan av huset ligger verkligen i vila just nu. Jag är av den åsikten att man bör vara ute då det är sommar och sparar insidan till mörka hösten och kalla vintern, men jag kan lova att jag har mina funderingar, förhoppningar och önskningar gällande projekt längre fram i år. Det är väl bara det att hemma hos mej måste man uttrycka dem varsamt och i lagom mängd för att få maken att haka på.

Förra veckan hände en skojig sak. Vi var på besök hos min mans syster och svåger som renoverat sitt badrum med allt vad det innebär.....spottar, bubbelbad mm. Min yngste som Wille som är fyra år blev helt störtkär i deras badkar och hämtade pappa för att visa vad han förälskat sig i. Han uttryckte ivrigt att även vi borde ha ett sådan och Patriks svar på det var -men inte har vi plats för ett sånt. -Jo, svarar Wille. Det är bara att flytta väggen mellan toan och Lukas rum så vips rymmer vi det :) Och vad händer....jo, Patrik tycker att det är en ganska bra idé och tar fram tumstocken genast vi kommer hem. Riktigt kul eftersom jag småtjatat om ett badkar i ca. tio år och helt plötsilgt känns det som om vi är ganska nära nu, men vinden kan fort vända och vi får väl se vad hösten har att erbjuda.

Nåväl, nog om det för denna gång och eftersom jag gillar inlägg med bilder så får ni hålla tillgodo med en bild från vår semester i Ö-vik nu i sommar. Bilden är tagen på väg ut till Högbonden.


Kommentarer
Postat av: Eva

jaaa va kul att du bloggar igen. Kanske finns det tid att träffas också?

2009-07-12 @ 11:52:57
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/
Postat av: Anna B

Välkommen tillbaka till cyberspace!

Skrattar åt din härlige son! Tänk att de kan ha såna fina idéer!

Sv: Här är det huset som är på väg att säljas...

Kram Anna

2009-07-12 @ 15:01:57
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Annelie

Vad roligt att du är tillbaks.

Ni verkar ju ha hunnit med en del under pausen och planen sonen verkar ha är ju inte helt fel...

Kram

2009-07-13 @ 15:51:29
URL: http://anniebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0