Det är så tyst!

Startade dagen med en tidig morgonpromenad. Det absolut bästa sättet jag vet att börja morgonen på. Tyst och lungt. Nästan inga bilar och lika lite människor, bara fågelkvitter.

Lika tyst var det då jag klev in hemma efter min promenad. Endast hustomten var vaken i full färd med att förbereda nästa veckas fotbollsmatch med det lag han tränar. Efter nio började huset vakna och låta mer och mer, nu var alla vakna och efter frukost var "stämningen" på topp. Förväntansfulla grabbar som packar inför en squashcup i Göteborg med nattåg som färdsätt. Mina barn har aldrig åkt tåg så spänningen var hög! Packa, packa, packa.....svägerska och svärmor på middag....plocka ihop det sista för att vid halvsextiden åka mot Bastuträsk där tåget går ifrån. Det känns så skönt att min man följer med barnen. Tryggt och bra!

Efter att jag vinkat av dem tog jag och Wille en liten cykeltur till en lekpark för att sedan vända hem mot badbaljan för små fyraårsfötter blir huvva dynginga under en dag utan skor. Nu ligger han och har nog nyss somnat och det slår mej att det blir verkligen tyst i huset nu då de som är störst och "buffligast" lämnat huset för fem dagar framåt. Jag vet inte riktigt om jag tycker att det är skönt med tystnaden eller om det känns trist. För tillfället är det nog nyhetens behag, men jag är ganska säker på att det kommer att kännas tomt och trist innan lördag för jag är ju en som älskar att vara där andra människor finns och gärna då min familj. Liv och rörelse är toppen! Nu hoppas jag bara att killarna får en trevlig tripp till Göteborg och att matchpsyket håller så att de kan få ha roligt och känna sig nöjda hur det än må gå (jobbigast blir det troligen för Filip som ska möta killen som är rankad etta i sverige, puuhh!)

Avslutar med en bild på ett träd med mossa - mossa är kanske inte så kul i gräsmattan, men ack så fint på vissa ställen.


Kommentarer
Postat av: Anna B

Njut nu av tystnaden till på lördag. Då är de efterlängtade bullrarna tillbaka! då har dina batterier blivit full laddade!

Ha det gott nu! Kram anna

2009-05-21 @ 20:31:03
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Annalena

Visst kan det vara tomt i huset...vi har ett barn borta på sovaöver och bara det är tomt! Men å andra sidan har jag och maken fått rå om storebror och vart på bio. Star Trek! En film för kvinnor runt dryga 30 strecket!Det jag ville komma till är att ibland så får man ta tillfället i akt och ge all uppmärksamhet till ett barn, inte så dumt det heller! Förresten, Tack för en super trevlig lördagkväll för snart en vecka sen...Sköt om dig! Kram Annalena

2009-05-21 @ 22:28:49
Postat av: Mrs. b

Du får passa på att njuta lite, även fast det känns konstigt! :-)

Vi har bokat hotell imorgon, kommer också kännas konstigt att lämna barnen även fast det bara är för en natt.

2009-05-22 @ 13:00:50
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0