Marimekko





Foto:privat

Då vi för några veckor sedan var i Sundsvall så passade jag på att stanna till i Ö-vik på min favritaffär som jag aldrig kommer ihåg namnet på, men nåväl, där köpte jag detta Marimekkotyg som jag tänkte skulle bli en tygtavla som alla andra också gör numera. I helgen fick jag min man att spika till en ram så att jag skulle ha något att fästa tyget på. Det känns kul att jag landade i detta färgglada tyg som verkligen piggar upp vårt beiga vardagsrum:)

Vad har ni andra gjort en helg som denna?

Själv har jag hunnit med lite av varje, tidiga morgonpromenader, krattning, tvättning, lyssnat på Wille och hans barnkörlek som haft avslutning i dag, fotbollsmatch, skjutsat på squashträning, dammsugat och dammsugat vilket aldrig verkar räcka mm mm.

En titt i almanackan......
Oj, nu kliver vi in i v 20, vilket innebär att det är 5 veckor kvar till sommarlov! Jag tror att jag längtar mer än mina barn. Det ska bli så skönt att slippa tjata om läxor och sänggående fast samtidigt kan jag känna viss oro för det innebär att min äldste som ska byta skola och börja högstadiet med allt vad det kan innebära. Egentligen oroar jag mej inte för hur själva skolflytten och nya lärare och kompisar ska gå utan mer hur det ska gå för honom att hänga med i svenskan med läsningen som varit så tungt från ettan tills nu. Han lämnar också sin fantasktiska speciallärare som varit allt för honom utan henne vet jag inte hur det hade gått för honom. Vad de har kämpat tillsammans och kommit så jättelångt och nu är jag lite rädd att man ska tappa bort detta och att han ska falla tillbaka. <känner att jag nog måste ha en liten date med hans nya lärare eller mentor som det nu heter. Nej, nu måste jag avrunda kvällen för väckaren ringer prick klockan 5 i morgon bitti.

Ha en bra start på veckan!


Kommentarer
Postat av: Anna B

Tackar! Jo här var det både upp och ner under helgen! Tjejfest som blev SÅ lyckad. Dagen efter blev händelserik med en vårmässa och sedan trött i soffan för att vakna och dunkelidunkande till akuten för att avslutas i lugn och ro efter ha väckt växthuset ur den berömda vintervilan...

Annars hände det inte så mycket! Önskan returneras med en kram! Kram Anna

2009-05-11 @ 06:40:23
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Daniel

Jisses så färggrannt å nätt!



Älskar rött å färggrik inredning!

2009-05-11 @ 12:56:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anneli

Jag gillar också det där tyget. Det är nog bra att prata med läraren före skolstarten så läraren är uppmärksammad om det behövs någon mer insatts från skolan sida. Hoppas det går bra för han.

Ha en bra vecka.

2009-05-11 @ 21:41:45
URL: http://backebo.blogg.se/
Postat av: K

Tjusigt tyg!

Jag hoppas det ordnar sig för er inför hösten, håller tummarna för er , !

kram!

2009-05-12 @ 21:57:36
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så fint! Ha det bra!

2009-05-14 @ 19:27:44
URL: http://lovdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0