Efterrättsfunderingar.....

Hoppas att er jul varit lika lugn och skön som vår. Vi firade med min mamma och pappa och min svärmor här hemma hos oss. Jättetrevligt tyckte alla, även barnen som är vana att fira med ganska många släktingar med barn. Nu var det så lungt och skönt att vi hann med det mesta vi ville, julfika, julmat, Kalle Anka, Karl-Bertil Jonssons jul, tomten, klappar, godis, spel mm

Nu när själva julhelgen är över börjar man se fram emot ett nytt år. Detta nya år kommer vi att fira tillsammans med tre andra familjer. Dessa familjer brukar vi fira med och i år är det vår tur att hålla efterrätten. Har lite tankar runt detta men inte spikat nåt.......tror jag.......



Just nu lutar det åt att jag gör en vitchokladmousse med bär som jag smakat hos min kollega en gång. Väldigt god! Eller så får det bli en panacotta som min svägerska varit snäll och skickat recept på.
Har du nåt tips på en god efterrätt så tar jag tacksamt emot alla tips!

På tal om tips så vill jag passa på att tipsa om två bra köp (om det finns kvar några pengar så här efter jul vill säga)
enligt mej:

1. Friskvårdskompaniet  säljer träningskort väldigt förmånligt just nu. Köp två och betala för ett. Jag och min kompis M har passat på att köpa var sitt så kanske vi tar oss i kragen och utnyttjar det då man lagt ner ganska mycket pengar på det.

2. ABBA singstar! Hur kul får det vara?!

I morgon blir det hockey för hela slanten. Min mellankille har hockeycup från tidig morgon till sen kväll.




          Heja CHC!!!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tusen TACK för senast !!

Vi hade hur roligt som helst.

Jaa, sing star var ju jättekul, även om halsen till slut sa stopp!



Ha en fortsatt lugn och trevlig helg !



2008-12-28 @ 11:07:10
Postat av: K

Ja efterrätter ja, har en härlig chokladmousse som är mycket enkel att tillaga under mina "recept" men ni blir väl rätt många så det blir kanske både dyrt och jobbigt med den. Pannacotta med hallon är ju inte heller fel.

Lycka till och ha en god fortsättning och ett Gott Nytt år!

kram!

2008-12-28 @ 15:19:39
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: jenny

vit chokladmousse är ju supergod!! enkel att göra också:-)

Håller med dig om singstar..en av syrrorna fick det i julklapp, hur kul som helst.

Kram/jenny

2008-12-28 @ 15:40:06
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Martina

God fortsättning, lät som ni haft en avslappnad skön jul! Vi håller också på att planera maten inför nyår och nu när man inte ska dricka så måste maten hålla mig vaken ;) efterrätt är viktigt vi är inne på att göra semifreddo. Men vit chokladmousse låter gott!

2008-12-28 @ 18:54:50
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0