Målar & målar.



Är mitt i målningsarbete med mina trädgårdsfåtöljer som jag tidigare inte riktigt visste vilken färg jag skulle ge. Jag visste bara att de skulle bli djupgröna och det är ju inte allt för lätt att hitta en färdig kulör som ska se ut som man hade tänkt sig så jag gjorde en egen. Jag utgick ifrån en färdig idékulör på jobbet och gjorde sedan om receptet så den nästan blev som färgen i mitt huvud såg ut. De flesta som sett färgen i burken har rynkat på näsan och tyckt att ...-vad blir det för ena militärfåtöljer? Och det kan man ju fråga sig, men nu när den ena fåtöljen nästan klar känns kulören jättebra. Så jag tror att jag är rätt nöjd trots militäranknytningen. Återkommer med bilder då de är helt klara.

Ha en skön söndag eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Eva

nyfiken på hur stolarna blir. Hoppas på att snart få se dem.

2008-07-27 @ 19:42:16
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0