Vilken snö!

Det senaste dygnet har det verkligen vräkt ner med snö och till på köpet så har det stormat. Inte härligt! Nu hoppas vi att detta oväder är less på att ligga över oss och drar vidare. Hoppas verkligen att alla fåglar hunnit flytta för nu är det inte lätt att vara pippi om man inte är placerad på vår hylla i köket vill säga. Det är en smäcker och fin träfågel som kommer från min mormor och morfar. Gillar den verkligen!




I dag har det varit en kul men lite stressig dag på jobbet. Jag håller på med en färgsättning till en stor renovering på ca. 12 kontor och ett gäng med offentliga ytor. Det är sååå kul men eftersom det brinner lite i knuten för dem så har det känts aningens stressigt fast nu tror jag mej ha en ganska klar bild på hur jag tänker mej det. Ska nu bara sammaställa det i morgon så är det ganska klart sedan. I dag har min kollega Eva också jobbat och fått utstå med mina funderingar och ventileringar runt denna färgsättning. Ofta klarnar tanken om man kört fast lite bara genom att diskutera med någon. Så det är kanon med en färgsättarkollega ibland!

Nu tänker jag ta på mej alla min vinterkläder och ta en rask promenad till affären för att köpa ost och mjölk. Undra just om vi har en ost och mjölktjuv gömd i kylen för jag fattar inte hur det kan ta slut så snabbt. Visserligen är det ju tre killar i huset som gillar mjölk, men i förrgår stod det åtta liter i kylen oh nu ekar det tomt med en liten stackars fånig liter på hyllan. Undra just om man kan få ett bredband direkt till mejeriet så här på tjugohundratalet? Eller kanske en ko kunde vara nåt?

Ha en skön måndagkväll!

Kommentarer
Postat av: Lena

någon liknande fågel hade min farmor och farfar. Vet inte vart den hamnade när de lämnade denna jorden. Jag fick en del saker men inte fågeln. Kul med gamla ting!



Ha en fin dag :)

2008-11-25 @ 12:25:22
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Annalena

Vilken läcker fågel! Till motsats mot dig så diggar jag verkligen snöstorm. Jag och sonen brukar längta till de dagarna när man får vara ute, dra luvan över huvudet och ändå känna snöflingor yra in över öronen!!! Tur att vi bor där det kan bjudas på sådant väder...

Kram Annalena

2008-11-25 @ 20:39:45
Postat av: anneli

Med tre grabbar på tillväxt så är risken att mjölk förbrukningen kommer att öka. Du kanske får höra med mejeribilen om avlastning direkt vid dörren :)

Hoppas att kunderna blir nöjda med färgsättningen.

Ha en bra vecka. Kram

2008-11-25 @ 22:26:14
URL: http://backebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0