Mormorsrutor

Har länge varit sugen på att sätta igång med ett handarbete för att inte somna i soffan så fort jag sätter mej ner i den. Funderat en längre tid på om jag ska sticka en tröja till lille Wille eller kanske det ska bli någon cool lampskärm, men jag har till slut landat vid att jag ska som alla andra och virka mej ett gäng med mormorsrutor. Vad sedan dessa mormorsrutor kommer att resultera i får vi se, men i dagsläget är tanken kuddar och en pläd till husvagnen och någon skön halsduk, men då kanske i ett lite mohairigare garn så att den blir riktigt mjuk å go. Hittade en beskrivning på rutor på nätet som nog får bli en guidning till en början. Nu fattas bara lite garn......

Ha en skön kväll!

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det är kul att virka! Själv har jag virkat ett par muddar (eller pulvärmare, kalla det vad du vill). Fina beskrivningar finns i boken Virka muddar! av Maria Gullberg. Hon har också fina beskrivningar på virkade föremål i boken Tid att virka. Modern touch på klassiska handarbeten. Låna gärna på biblioteket och få inspiration.

/Magdalena (gift med Ps kusin D)

2009-09-01 @ 09:09:44
Postat av: Anneli

Alltid roligt med lite pyssel. Lycka till med virkandet.

2009-09-04 @ 18:25:23
URL: http://backebo.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Tycker jag låter som ett perfekt projekt! Själv fastnade jag ju rejält.

Lycka till!

2009-09-05 @ 19:01:02
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0