Sista semesterveckan

I dag har jag inlett min sista semestervecka och borde inte alls ha lätt panik över att semestern börjar lida mot sitt slut men om sanningen ska fram så är det så det är, men jag ska ju egentligen inte alls klaga för jag har varit ledig hela sju veckor sammanlagt och jag är inte lärare utan lyckligt lottad med föräldradagar kvar på vår yngste som. Jag tror att jag är ett bevis på talsättet...mycket vill ha mer. Fast det är inte så illa som det låter. Jag trivs på mitt jobb och det ska bli kul att träffa alla kollegor igen, men det är just den härliga frihet man känner då man har ledigt som jag kan sörja snart är över för denna gång.





Under dagen i dag så har vårt balkongräcke fått vika hädan. Förra året bytte vi altan och broräcke och orkade inte med balkongen som får sig ansiktslyftning så här de sista skälvande dagarna under semestern i år i stället.



 
I kväll har vi också kopplat ihop belysningen till de tre glaskulorna som ska flyta i dammen eller lilla vattenpölen som vi kallar den numera. Det blev riktigt fint och det skulle vara kul att visa en bild nu i mörkret men min kamera fixar inte det så är ni nyfikna är ni välkomna förbi på ett kvällsfika i mörkret.

Ha en skön fortsättning på veckan kära vänner!

Kommentarer
Postat av: Vårt hus vid havet

HEJ! Har oxå haft 7 veckor ledigt i sommar, antagligen långledigheten på länge för nu fyller vår son 8 år i höst! Förstår inte på hur man ska klara sig på ynka 5 veckors semester hädanefter!

/ Jenny

2009-08-11 @ 15:21:24
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Anneli

Jag har haft 4 veckor sparar den sist veckan till jul. Jag skulle gärna haft ledigt någon vecka till.

Vi har också en sådan belysning men de har inte kommit ner de sista två åren kanske nästa år.

Ha en skön sista semestervecka.

2009-08-11 @ 20:03:15
URL: http://backebo.blogg.se/
Postat av: Anna G

Vi ser verkligen fram emot att få se resultatet!

Själv är jag mätt på ledigheten och längtar till vardagen... Sjukt? Säkert! Men ser verkligen fram emot kvällen på Club 27!

Kram Anna

2009-08-14 @ 14:34:37
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0