Onsdag den 14/1

Ja, vad gör man en onsdag i januari?
Ännu är dagen bara nyböjad så man vet ju inte riktigt hur den kommer att sluta, men eftersom jag är ledig i dag så har jag planerat att hinna vissa saker.

Vaknade av att min man väckte mej vid 06.10 för att båda våra bilnycklar var borta eller rättare sagt så hängde de inte på sina krokar. Som vanligt, tänkte jag, vilket fömodligen hela min glada släkt också tänker för att det är borta nycklar eller börs i mitt hus är vardagsmat :) Nåväl nyckeln kom tillslut fram, den satt så snällt i bilen redo att köras iväg med. Illa! Jag måste skäpa mej.




Efter att make och stokillarna åkt till jobb och skola har jag och W gjot en limpdeg som snart ska bakas ut. Vi har en favvolimpa som vi kallar "mammas limpa" som är sååå god. Nu gäller det bara att hålla lilleman fån degbunken för annas blir det väldigt lite limpor. Han är ingen matfrisk kille men deg kan han äta hur mycket som helst av.

För övrigt så borde jag bege mej till stan i dag för lite inköp. Kaffebyggaren och vattenkokaren har gett upp sedan tidigare och i går då jag skulle riva morötter i min matbeedare så bara dog den. Men jag tror att jag ska ta min stadsdag på fedag istället då jag också är ledig (bra vecka i veckan) för i dag har vi eftermiddagen full av hockey. Jag och L åker till Burträsk för bortamatch och F får vara hemma och sköta lilleborsan tills hans träning i Bergsbyn börjar och då hoppas jag att min man kommit hem för annars vet jag inte riktigt hur vi löser det med lilleman. Jag bruka säga at jag tror jag skulle vara som klippt och skuren för ett toppjobb vid någon stor instans som deras logistikansvarig. Kan ett sådant jobba vara svårt? Skulle inte tro det!



(Foto taget med min nya mobil i går på en hockeyträning. Kul att kunna välja svartvita kort om man vill ta det någon gång.)

Baksidan med dagens späckade schema ä att vi inte hinner åka till min svägerska som fyller år i dag, så det få bli ett telefonsamtal och sedan uppvakta henne vid ett senare tillfälle. GATTIS! om du läser detta

Nu tror jag att min limpdeg jäst klart så dämed vill jag bara önska er en skön dag så återkommer jag en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Annalena

Härligt med lediga dagar hur de än är! Jag håller med om att logistikansvar inte verkar så svårt ibland...Det enda som krävs är planering , och nåde den som förstör den med oplanerade sista minuten snedsteg! Sköt om dig!

Kram Annalena

2009-01-14 @ 20:44:48
Postat av: Eva

hej hej, hoppas tors varit bra. Skönt med en ledighet nu. Vad ska ni göra i morgon?

Hörde hon av sig från Interstil något idag?

2009-01-15 @ 18:07:46
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0