Filles rum

Nu är det ganska klart i Filles rum. Ännu saknas lite listning men det tar vi framöver hppas jag :) Som jag tidigare berättade var vi till IKEA för några helger sedan bl.a. för att köpa in lite nya möbler till Filips rum. Oj vad vi har skruvat, men jag måste säga att jag är välda imponerad av han som bor i detta rum. Endast 12 år, men väldigt målinriktad och sugen på att få klart. Jag hjälpte honom bara med bokhyllan sedan fixade han det mesta av det som återstod själv. Duktigt måste jag säga. Det är ju inte alltid helt lätt att följa en instruktion. Nu hoppas jag att det är som jag tror, att om barnen får vara med och själva tycka till om inredningen så håller det mycket längre. Fel eller rätt!?
Här kommer lite bilder på hans nygamla rum.





Tanken var att detta skrivbord med tillhörande bokhylla skulle vara placerad mitt på denna vägg istället för som nu mot fönstret, men jag gjorde en mycket orutinerad planering för då allt stod klart gick inte vindstrappan att fälla ner så skrivbordet fick glatt flytta på sig ända mot fönstret. 





En liten kuddglugg blev det mellan garderoberna och sängalkoven. Mitt emot TV:n var ju inte helt fel placering tycke vissa.



Jo, ni har gissat rätt! Det är fotboll som gäller. Även i bokhyllan då han "pyntat" till själv.

Ha en skön fortsättning av veckan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den blev verkligen tufft och häftigt rum! Kan gissa att killen är nöjd! annars då? Hoppas att du mår bra och att du känner att våren har kommit! Nu har mina elever börjat den årliga nedräkningen... För dem 27 dagar kvar. För mig 29! Sen är det sommarlov!

Önskar dig en trevlig tisdag! Kram Anna

2009-05-05 @ 06:46:01
Postat av: Anna B

Det var jag ovan.... Kram Anna

2009-05-05 @ 06:46:23
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Eva

vad fint killen fått. Ses snart

2009-05-05 @ 08:05:00
URL: http://tapeterochteak.blogg.se/
Postat av: Mamma

Oj, vá fint F fick i sitt nygamla rum.

Längtar att få se det i verkligheten, men snart är det ju födelsedag, så då blir det väl av.

2009-05-05 @ 09:26:55
Postat av: Vårt hus vid havet

Jättefint! Har själv en 11 åring som börjat uttrycka önskningar om att piffa till sitt rum. Kul att se få tips från andra "snart tonåringars"rum!

/Jenny

2009-05-05 @ 13:28:03
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Anna B

Sv: Tack för frågan! Jag mår riktigt bra! Allt är ju relativt för jag känner ju av det av och till under dagen, men inte så att jag påverkas nämnvärt. Nu har maken kommit hem och jag sitter nära och njuter!

Kram Anna

2009-05-05 @ 21:18:27
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: havis

Hur har du satt upp fransgardinen i taket?

2009-05-07 @ 20:07:10
URL: http://hobbydesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0